Besök i helgen

Nu väntar jag på att mamma, pappa och min Muchis ska komma till mitt Salamanca :) Har sett fram emot det länge nu! Dessutom har även Ella finfrämmande i helgen, David är här :)

Dock undrar jag varför saker och ting aldrig går som jag vill. Eller som Ella vill för den delen heller. Ni minns säkerligen vår överdrivet komplicerade resa hit 1 sept? David råkade ut för något liknande igår. Hans flyg blev försenat så att han missade den första bussen. Han tog sig ändock till terminal 1 för att köpa biljetter till nästa. Då visade det sig att det var fullbokat. Då blev det bråttom till tågstationen med metron för att hinna med sista tåget. Som tur var gick allt bra sen, men ändå, varför allt krångel?

Min familj landade kl 14. Gissa när de anländer Salamanca? Jo, kl 00. Detta efter först hets in till tågstationen för att hinna med ett tåg som visade sig vara fullbokat. Likaså nästa som gick kl 17. Och nästa som gick kl 18:43. Och nästa som gick kl 20. På det sista tåget för dagen fanns det biljetter, kl 21:13. Så de fått lov att sitta på Chamartín från kl 16 tills kl 21, då deras tåg avgår.

Vad kul att allt går så smidigt för oss jämt.

Kommentarer
Postat av: Ella

Mm, det verkar faktiskt som att vi har ganska taskig karma, av någon outgrundlig anledning...Men det blir ju alltid bra till slut iallafall! :)

2010-11-01 @ 18:57:56
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0