Arbetslösheten i Marocko

Jag har glömt att berätta om gårdagens mest komiska händelse. Vi hade valt ämne till arbetet vi ska göra i kursen om arbetsmarknaden. Lite fint frågar jag hur långt arbetet ska vara.

"Hm, det är bara ni två alltså.." Läraren tänker ett tag och jag börjar smått hoppas att han drar ner antalet sidor eftersom vi är utisar. Sedan säger han eftertänksamt: "Ja, som max 30 sidor".

Gulp, jag får svårt att hålla munnen stängd och ögonen normala (ni som känner mig väl kan nog tänka er hur jag såg ut av förvåningen) och försökte anteckna vidare. Oh madre. 30 fuckin sidor?! Hur vi ska lyckas få ihop 30 sidor om arbetslösheten i Marocko är fortfarande högst oklart. Hoppas jag är lika bra på att ordbajsa på spanska som på svenska...

Utöver detta monsterarbete har vi arbeten i tre andra ämnen också. Hoppas att de lärarna är mer rimliga med sina krav, annars kommer vi skriva ungefär tre C-uppsatser på spanska på en termin vilket inte riktigt faller mig in i smaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0