Alicante

Väl framme i soliga Alicante blev det en snabbtur vid hamnen tills vi fann det rätta lunchstället. Valde dock fel med tanke på att min och Tanjas canneloni var ungefär den äckligaste jag ätit. Därefter åkte vi hem till mina vänner, de bor fint i strandförorten San Juan! Kändes som ett stort område med massa semesterlägenheter, med vy över deras egna pool och havet :) 



Till middag bjöd de mig på vin, kött och potatis, något som aldrig kan slå fel ;) Efterrätt: Tanjas berömda kickasskladdkaka. Ja, den är fortfarande kickass. Senare gick vi till en bar för att fira att en av deras tyska vänner fyllt år!



Lördagsmorgonen gjorde vi mysigaste frukosten med scones, juice, ägg och kaffe :) Sedan kallade stranden på oss - de bor 5 min från stranden, helt underbart! Vi badade i havet 23:e okt, inte helt fel ;)






Efter några glas spansk cider(?) for vi mot stan med ett sjujäkla partyhumör. Först grundade vi med middag, rätt klokt (och lite mera vin, såklart)! Sedan krävde jag att bli visad de bästa ställena, besökte bl a en Absolut Vodka-bar som hade stans godaste mojitos, några barer med gratisshots, satt på en parkbänk och spanade efter snyggingar. Det var mycket snack om resor och framförallt, män ;) Efter kl 03 gick vi till deras favoritklubb Swing där vi skakade rumpa fram till halv sex då det var dags att åka hem.






Söndag morgon vaknar tre illamående tjejer sakta till liv, efter ungefär 2-3 h sömn. Bella mötte upp sina föräldrar, Tanja och jag tog en solig promenad vid hamnen med hundratals lyxyaucts och satt därefter och åt bakiskäk - donken. 





Helt klart en härlig helg, med mycket skratt, vin och värme! Så härligt att komma iväg lite till värmen, verkligen semester!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Härligt bra helg! :) Gillar att jag lyckas se så käck ut när jag är totalbakis och har sovit 1 timme, kanske borde göra det till min nya vana.

2010-10-25 @ 23:08:17
URL: http://tanjabloggar.tumblr.com/
Postat av: Ella

H E R R E G U D. Varför åkte inte vi också till en stad som har strand, palmer och där man inte behöver sova med raggsockar på fötterna i oktober?? Äsch, vi sparar allt sånt till Peru och Chile istället! ;)

2010-10-25 @ 23:10:41
Postat av: Bella

Herregud hälften av bilderna borde censureras alltså hur ser jag ut?! Men var en fin helg iaf :)

2010-10-25 @ 23:12:20
URL: http://bellitabonita.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0