Valladolid

Vi har en vän här i Salamanca som har nu i en månads tid tjatat på Ella att vi MÅSTE åka till JUST Valladolid. JUST denna helg var det tvunget att bli. Hon ville det så gärna så gärna att tillslut sa vi ja, bara för att ha det gjort. Det var med mindre entusiam jag klev upp igår morse efter utgången dagen före. Solen sken som aldrig förr här men när vi väl kom fram till Valladolid var det som i ett dimmigt, disigt vinterland ungefär. Bittert.

Vi hade hört att Valladolid (huvudstad i Castella-León) var en grå, tråkig stad. Det stämde ganska väl, helt okej, vanlig spansk stad. Om jag hade valt själv hade jag inte valt att åka till just Valladolid. Här får ni ändock se några bilder!


Vädret var riktigt myspys.

Valladolids Plaza Mayor är ingenting mot Salamancas, för att vara helt ärlig...

Miguel Cervantes hus i Valladolid.

Nej, inte heller var katedralen i samma klass som Salamancas.

Minns ni detta inlägg? Det finns tydligen flera vägar till det spanska språket. Jävla skit. JODER.

Bilden karakteriserar väl hur Ella och hennes CERVEZA-stämpel mådde hela dagen.

Äntligen lunchdags!

Vid tidpunkten för besöket på Cristoffer Columbus museum var flummnivån hög.

Nån kyrka + Palacio Real.

Hela dagen kämpade jag mest för att hålla konversationen igång, men utan att få så mycket tillbaka. Ja, hon är väl kanske inte världens socialaste eller roligaste person att vara med, men ändå en mysig tjej :) Ella var mest tyst, trött och bitter över kylan. Dock skrattade vi åt situationen en hel del, åt varandra, åt mig och diverse annat under dagen och köpa lite smycken så dagen var ju inte helt åt skogen ändå :)

Kommentarer
Postat av: Ella

Ja usch vad jag har dåligt samvete över att jag var så tystlåten igår, vet ärligt talat inte vad jag hade gjort utan dig...

2010-11-07 @ 23:57:19
Postat av: Anonym

amen gud, stackars ella som måste lyssna på dig en hel dag:P

2010-11-12 @ 07:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0