Midnight snack

Lördag, dags att börja kötta ett nytt arbete. Ekonomiska tillväxten och utvecklingen i Vietnam denna gång, verkar intressantare än Marocko åtminstone, tack gode Gud för det! Hela dagen spenderades framför datorn. Beställde hem pizza för att käka samtidigt som vi skrev, tidsoptimering på högsta nivå!

GÖTT.

Så vi satt där och köttade fram till kl 01. Kötta är dock i sammanhanget fel ordval, då produktiviteten sjönk rejält för varje timme som gick. Fram till kl 23 gick det någorlunda bra - med partymusik och diverse pepplåtar i stil med Theme song from Pirates of the Caribbean, i högtalarna. Vid det laget var nivån fortfarande på topp, medan jag skrev om Vietnamkriget satt jag och dansade och tjoade (för mig själv, Ella var fortf vid djup koncentration). Nästa timme spenderades i yrsel, en blandning av alltför mycket socker och för lite sömn. Mina ögon var fyrkanter och jag mådde dåligt och uttryck i stil med "kill me, kill me now" uttalades. Nästa timme, efter midnatt, började jag se fram emot midnight snack, och övertröttheten kom in. Att det var intressant att deltat försvinner med 80 m per år pga monsuners kraft är tydligen intressant vid denna tidpunkt och orsakade asgarv som aldrig ville ta slut, som följdes av flera liknande skrattattacker.

Kl 01:15 gav vi upp. Insåg, som sanna ekonomer, att marginalproduktiviteten var alldeles för låg för att detta skulle vara värt det med tanke på att alternativkostnaden var för hög. Så vi dumpade Vietnam för ett tag, och bestämde oss för att gå ut och se vad som hände denna lördagkväll i Salamanca. Vi mötte upp våra vänner från gymmet!


Med Fernando, receptionisten, som vi generellt brukar benämna köttbullen. Liten men hur stark som helst, helt enkelt. Lätt den charmigaste gymvärden jag nånsin träffat, underbar men väldigt konstig prick :)

Fernando, med Mariana, instruktören som har våra Body Combat-pass och Spinning-Iban.


Vi med Spinning-Iban. Oh ja, du läste rätt. Tänkte att jag skulle bjuda en bild för att låta er veta vad vi trampas med på spinningen ;)

Fernando visar upp bröstmusklerna. Hans hjärta bokstavligen bultade för mig. Dock skulle inte hans fru vilja veta detta.

Lyckliga Fernando. 

Grymt trevlig kväll med vänlig atmosfär - nu räknas vi som riktiga stammisar på gymmet. Alla var kanontrevliga och ville dansa med oss! På det hela taget, var det en lyckad kväll om vi säger så.

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag ÄLSKAR verkligen din min, och du vet precis vilken jag pratar om ;D

2010-11-29 @ 00:23:45
URL: http://ellaenelextranjero.blogg.se/
Postat av: Tanja

Haha Iban är inte direkt i min smak dock :P Liten besvikelse hade föreställt mig värsta hunken Petra!!

2010-11-29 @ 15:37:48
URL: http://tanjabloggar.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0