Mina män

Observera att rubriken står i plural! Som nämnt har jag tre (well, fyra men han räknas inte) manliga roomies som var och en, turligt nog för mig, uppfyller en funktion:

  • Vincenzo, min italienare, lagar underbart god mat (italiensk pasta) till mig och tar hand om oss alla, ser till att alla mår bra
  • Roberto, min mexicanare, rättar mina grammatiska och språkliga fel, lär mig språket och får mig att känna mig som en tölp som inte fattar nånting ibland när han slår till med sina klyftiga ordvitsar på spanska
  • Benoit, min fransman, fixar det praktiska, byter glödlampa, fixar kylskåpet, lär mig använda tvättmaskinen etc, plus skapar hemkänsla med sin skönsång på franska i köket samt är otroligt underhållande på dansgolvet

Jag och mina tre män
Jag borde vara nöjd. Vad behöver man mer? Jag har ju faktiskt tre män.
Fast jag är inte riktigt nöjd ändå. Du, min blivande fysiske man, varsågod att stiga fram, närsomhelst blir bra!

Kommentarer
Postat av: Vanne

Underbart!!

2010-11-13 @ 16:35:19
URL: http://blog.liu.se/vanessaliu
Postat av: Tanja

Det är ju fint att ha det praktiska fixat iaf :)

2010-11-13 @ 16:45:15
URL: http://tanjabloggar.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0