En vacker sommarmorgon

Händelserik morgon idag. 

Skulle hämta mamma från stationen imorse. Halvvägs blir jag stoppad av polisen. Det var första gången och jag vart skraj. Dessutom kan jag knappt polistecknena så jag hann få lite panik. Men bilarna framför mig stannade, så då kändes det bäst att stanna. Alkotest och körkortskontroll. Pheew.

Väl på stationen ställer jag mig och väntar på mamma. Något senare kommer en lapplisa och knackar på fönstret och pekar på invalidparkeringsskylten. Fint. Tur att jag fick flytta på mig, utan p-böter eller liknande.

På vägen hem blir jag stoppad av polisen. Igen. Har aldrig blivit stoppad av polisen förr och nu händer det två gånger på samma dag! Men den unga och för övrigt snygga polisen, kände igen mig så jag fick köra vidare.

Sedan lämnade vi in bilen på lagning, och skulle gå hem från Tunbytorp. Så där går vi, jag och mamma i princip gråtandes på morgonen och träffade Malin och Kohlin. Haha. Halvvägs hem ringer killen och säger att han inte kan fixa problemet själv och att vi kan lika gärna kan komma och hämta bilen igen. Så vi vänder och går tillbaka.

Sen kom vi hem.
Allt detta före kl 09:30 imorse.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jisses! Jag hade fått en hjärtattack redan innan jag blåst för första alkotestet. Starkt av dig att klara av detta så tidigt på dagen!

2010-06-24 @ 12:14:15
URL: http://rebeccagl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0