Hämndens sötma

Hämnden för cykeln, sötma för rosa semlor.

Idag var en bättre dag. Lämnade in cykeln, det var tydligen inte en liten detalj som var fel, hela navet skulle bytas minsann. Det skulle ta mer än en vecka att få hem den delen och kosta mig mer än 1 000 kr. Inte ens chans att min gula cykel ska få en sådan värdeökning. Dessutom är inte plånboken särskilt tjock just nu heller. Så jag tackade artigt nej, och då insåg han att han hade ett begagnat hjul han kunde ta navet ifrån, ingen garanti för hur länge det skulle fungera men ändå - 500 kr och fixat och klart nu. Så nu fungerar min gula cykel igen. Tjohoo!

Eftermiddagen avslutades hon Maria där bakning av semlor stod på schemat! Vans hade karamellfärg, vars effekt vi var tveksamma på, så hon passade på att hälla i lite extra. Resultatet blev läskigt rosa grädde! Men mums, gott med nybakade semlor i vilket fall :) Hänvisar till Vanne för bilder av miraklet...

Imorrn då ska tentapluggandet sättas igång på riktigt, det är ett måste om det här ska gå vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0