Enough is enough

Visst, det är fint och underbart med snö och vinter. Åtminstone innan nyår. Men efter det kan det lika gärna kvitta för min del. Det snöar konstant i Linköping. Det räcker verkligen nu. Vi har fattat det, snön! Du vinner, jag ger upp. Du har bevisat att det finns visste vita vintrar i Sverige. Men nu räcker det med snö och vinter. Ge mig vår!!

Att cykla nånstans är ett enormt projekt som man helst skippar. Speciellt när snöröjning och plogning är under all kritik här - cykelvägarna blir knappt plogade, smala och sjukt moddiga och under moddet är det is. 

Tur är att jag kan lita på min cykel. Det är ju ganska stabil, trots allt.
Denna syn möter mig varje morgon. Alldeles underbar start på morgonen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0