Valencia

Valencia var tänkt som en reunion, och en reunion blev det allt :) Jag och Ella från Salamanca, Tanja och Bella från Alicante och värdinnan My samt Alex och Mery från Valencia :) Lördagen var vi lite mindre pigga, men glada ändå! Dagen spenderades med sightseeing med en given fikapaus på Starbucks. Lunchen bestod av paella valenciana, som tydligen är ursprungspaellan :)

La Ciudad de las Artes y de las Ciencias


Paella valenciana

Plaza de la Reina

Plaza de la Virgen

Plaza de Ayuntamiento

Starbucks <3

På kvällen drog vi till Merys 25-årsfest! Temat: barnkalas:) Här är födelsedagsflickan själv!

Jag och Enrico :)

Tidigt på söndagsmorgonen åkte T&B till underbara Barcelona. Jag, Ella och My fortsatte med turistandet som senare följdes av shopping och Starbucks, igen :)


Andra advent, läge för glass! (Note to self: välj inte ostglass nästa gång)

Dagen avslutades med bio! Då valda filmen var full, blev det Tres metros sobre el cielo, den sämsta filmen jag någonsin sett. Den var så dålig att vi skrattade sönder, som om den vore en parodi. Kul kväll i vilket fall!


På måndagen visade termometern +22C, lämpligt att åka till stranden då, tänkte vi!

Man och kaffe. Behöver man något mera? ;)


Det var en underbar semester, kul att träffa alla vänner igen! Hemresan gick bra, inga spår av strejk syntes någonstans. Nu är det back to reality med major köttning på schemat som gäller...

Kommentarer
Postat av: mallan

petra du är så vacker <3 vilka fina bilder! :)

2010-12-08 @ 14:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0