Snabb årsresumé

Januari, februari
Året började i Stöten, med årets kallaste vecka. Mysigt, men -25C gjorde att åken blev mindre, speciellt då det varnades för -40C på toppen pga hårdar vindar. I januari flyttade jag till min första alldeles egna lägenhet, lägenhet som till en början kändes tom och ensam men som några månader senare var mitt egna mysiga hem, där trivdes jag otroligt bra! Det var även vid denna tidpunkt jag och A-L började dejta Campushallen regelbundet. Att det skulle bli Salamanca och Peru till utlandsåret bestämdes också. Januari och februari var i övrigt två tunga månader, men tack vare mina fina vänner gick det :)

Mars, april
Våren började komma med ljusare och gladare tider. Tider, då jag äntligen släppt vissa saker bakom mig. Två roligare månader med mycket fest. M&M besökte mig i Linköping och vi hade en rolig helg! Vid påsk åkte vi till Finland, där pappa övertalade oss att gå över isen till stugan och isen brast. Lite snopet försök gjordes till att delta i ELINpiaden, men då köerna är som de är på LiU, blev det inget - togan blev trevlig ändock! Såg Tingsek på NH, extas. Heaven on a plate introducerades. Lite förberedelser börjades till utlandsåret också!

Maj, juni
Maj är alltid min favoritmånad även om det innebär mest skoljobb. Valborg och dagarna därefter var jag i soliga, våriga Göteborg med min fina Mallan och hennes fina Anders. En av årets roligaste fester, UK, inledde denna månad. Roosa konfirmerade sig. Heaven on a plate och bastukväll hos Maria och Fashion for Kenya. Aktivafesten är ett minne i sig, haha... Åk 2 på LiU avslutades med en rolig sittning! Juli innebar Max. Midsommar firades hemma hos mig med mina fina MMS med respektive. Och jag ;)

Juli, augusti
Juli inleddes med tråkiga tider, då vi blev tvungna att säga adjö till min fina, kära mormor. Det blev många timmar på Max, speciellt under köttiga Power Meet; 20h timmars arbete under denna helg med sammanlagt 40 min rast haha! Mallan åkte till Oz. Alla Linkanvänner samlades i huvudstaden för att säga hejdå inför utlandsåret, en riktig mysig men regnig dag. I augusti blev det lite EUR-reunion, jobb och sedan äntligen dags för efterlängtad semester! Jag och Roosa, en vecka på Cypern kunde inte gå fel. Underbar men lökig vecka... Slutligen, förberedelser inför Salamanca och avsked till alla innan avresa 1 sept.

September, oktober
September kom och förändrade tillvaron och mitt liv. Jag och Ella flyttade till Salamanca! Första tiden gick till chill, sol och bad, hitta lägenhet, tapas mm. Vi besökte underbara San Sebastián och blev blixtkära. I slutet av månaden började skolan och som nervösa 7-åringar gick vi till skolan. Snart upptäcktes det att vi var tvungna att läsa 7 jävla kurser. Vi hittade vårt gym som blev stället där vi kom att hänga en hel del i, mkt tack vare Fernando och Iban. Jag flyttade in till min lägenhet och insåg vilka guldklimpar till roomies jag hade fått. Det var även under denna tid som jag och Ella fann varandra, jag är så glad för att ha fått en så fin, nära vän! Jag for också till Madrid för att hänga där en helg med Bella och Tanja! Sightseeing och fest på 6-våningsdiskoteket Kapital stod på schemat bl a, rolig helg! I slutet av oktober åkte jag till Alicante för att spendera helgen där med de två ovannämnda brudarna :) Vilken helg! Badning i Medelhavet 23e okt är inte helt fel...

November, december
I början av november kom familjen på besök! Något senare kom A-L också :) I övrigt en tid med mycket fest men även mkt plugg. Vi dog lite emellanåt av Marocko, Vietnam och alla puta de mierda inlämningsuppgifter. I början av december ville vi åka till Valencia för att ha lite reunion, men en strejk satte nästan stopp för det hela, men bara nästan. Det blev en minnesvärd helg, minst sagt ;) Resten av december karaktäriserades av stress samt jul- och hemlängtan. Det mest speciella som hände var Nochevieja Universitaria,  galet! Kom hem till ett vintrigt Sverige och -25C. Julen var otroligt mysig!

Sammanfattningsvis: ett spännande år med många förändringar, mycket till det goda! Nya vanor och nya vänner :)

Kommentarer
Postat av: Vanne

GOTT NYTT ÅR DU FINA! <3 Hoppas 2011 blir det grymmaste nånsin!

2011-01-03 @ 21:44:48
URL: http://blog.liu.se/vanessaliu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0