Finalmente a casa!

Igår sades det hejdå till mina fina roomies, varav två ville fångas på bild!
I ett zombieliknande tillstånd började vår resa hem, kl 05 igår morse, i duggregn och +10C. Efter släpande till stationen, försök till sömn på tåget och mer släpande till metron kom vi i tid till Barajas, trots vi hade varit nervösa för att vi skulle komma lite i last minute. Utöver detta hade vi varit nervösa över ev övervikt, men det var ju inga problem!

Resten av resan gick finemang, även om vi var allmänt trötta under hela resan. Spenderade 4h på Köpenhamns flygplats genom att äta, dricka kaffe, kika i affärer och utbyta julklappar. Fann Starbucks och de hade min mugg, så som god medborgare köpte jag den till mig själv i julklapp.

Riktiga puddingar på Barajas.

Lunch på Kastrup. Hittade det vi hade suktat efter ett tag nu: thai!!

Min julklapp till Ella och hennes julklapp till mig. Slump? ;)

Med andra ord, gick resan otroligt smidigt och bra. Visserligen blev båda flygen lite sena, men inga större förhinder, inga syner av varken strejk eller snöstorm. Oturen har kanske vänt? Nu är det otroligt skönt att vara hemma :) Vilket vinterlandskap vi kom hem till sen också, massor av snö och -25C, mysigt men otroooooligt kallt! Idag väntar lunchdejt med Mallan, Svangren och Åberg samt fira Emma som fyller år idag, (grattis!). Ikväll blir det julmys; klä gran, slå in julklappar, äta spanskt julgodis etc :)

Kommentarer
Postat av: Ella

Joder maja, jag kan upplysa dig om att även om det kanske verkar som att vår otur på något magiskt sätt verkar ha övergett oss, är detta enbart en illusion. Jag kom nämligen hem för en stund sedan, efter ca 4 timmars försening där 2 av dessa spenderades på ett stillastående tåg mitt ute i den norrländska skogen.



Men ja, ja än't bitter, som vi säger här uppe. Jag kom ju hem till slut. Lärdom? Åk aldrig, under några omständigheter, tåg i Sverige under vinterhalvåret. Och även om regnjacka, converse och fingervantar må funka i Salamanca i december, är det inte att rekommendera i detta land. Jooooooder.

2010-12-23 @ 20:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0