Glad påsk

Hoppas ni alla haft en trevlig påsk. Alla önskar ju varandra glad påsk hit och dit. I och för sig betyder påsken inget annat än lite ledighet och godis för mig, men ändå trevligt att önska varandra en glad tid för lite ledighet och godis. Det här har jag hunnit med:

Finland:
  • påskbuffé på färjan, illamående efteråt
  • massa partymänniskor som förstörde vår sömn
  • blivit övertalad av farsan att gå över isen till stugan
  • isen brast!!! vi fick snö och is i stövlarna och det var enormt kallt kan jag meddela
  • ätit massa kinderchoklad
  • träffat mormor, farmor, kusiner och kusinbarn
  • varit vid farfars och morfars gravar
  • försökt finna vårjacka utan större framgång
  • jakten på godis kl 21 på långfredagen ledde till Hesburgers drive - gåendes. vi fick nöja oss med pommes frites
  • fått reda på att jag har fått tuberkulosvaccin som barn (slipper ta det nu och ha ett sår som varar i upp till sex veckor, yeah!!)
  • ätit massa arnold's

Vässan:
  • middag hos Svangren med Ahlin :)
  • haft myskväll med Emma och fått en väldigt tidig födelsedagspresent :)
  • skrivit klart Drömmen-artikeln
  • varit på vårig promenad med de två ovannämnda ena dagen för att andra dagen träffa min gode vän snön igen
  • lyckats finna mig en vårjacka och fått en skinnjacka av syster
That's it I guess. En stilla undran hos mig har väckts: När jag kommer tillbaka till Linkan och loggar in på facebook inser jag att ytterligare en lärare vill adda mig som vän. Varför är jag en lärarmagnet för?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0