Hur man undviker att tentaplugga en hel helg

Oj. Vilken tentaplugghelg det blev. Nooot.
I fredags blev det finmiddag med Tanja och Bella! Först fläskfilé och bearnaisesås! Sen kladdkaka och latte! Lite lyx, trots allt 25:e i fredags... Jättetrevlig kväll i vilket fall :)


I lördags var det jobb hela dagen. Löning + LHCs första hemmamatch för säsongen = kaos. Förutom att det var mkt folk lyckades jag paja lampan i pommesvärmeriet så att en säkring gick så att endast halva värmeriet fungerade. Fint! Senare gick syrup sönder i serveringen - det läckte kolsyrat vatten rätt in i serveringen och hela maskinen tjöt gaalet mkt. Stackars gäster hade ingen matro och vi kunde inte höra vad varandra sa hahaha.

Idag ignorerade jag faktumet att vi har tenta på onsdag en dag till genom att jag och Patrik åkte till Tornby och shoppade. Patrik kom hem med två par jeans och ett par röda (!!) byxor och ett par skor, jag köpte en klänning. Hittade en höstkappa men kunde inte bestämma färg - röd eller mörklila? Sen blev det liten tur på Ikea och Willys innan hemfärd.

Förr eller senare kommer verkligheten ifatt en ändå. Ikväll närmare bestämt. Tentaångest, here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0