Jag är ingen bra sjukling

För ett par veckor sedan hostade jag som en gris. Men det gick över. I torsdags fick den för sig att komma tillbaka. Sen blev jag förkyld. Igår var det sådär på jobbet. Idag är jag sjuk. Minns inte riktigt när jag feber sist. Fyfan. Det här var inge roligt. Tycker inte om att sjukanmäla mig heller - det känns som att man lämnar alla i sticket. Dock på dessa två och ett halvt år på Max är det endast andra gången jag sjukanmäler mig nu. Första gången var ganska länge sedan, då var jag magsjuk.

Nu har jag tagit allt jag behöver till soffan - papper, huvudvärkstabletter, hostmedicin, nässprej, täcken, vatten, kuddar, böcker, tidningar, dator, sladd till tvn (kopplar datorn till tvn), mobilen. Det enda som saknas är Phileas Fogg, (Jorden runt på 80 dagar) ett barnprogram som gick i Finland när vi var små. Det kollar vi alltid på hemma när vi är sjuka. Någon som vet om det gått i Sverige?

Här skall jag ligga hela dagen. (Ska endast flytta mig härifrån för ev toalettbesök och matpauser.) I vilket fall tills Patrik kommer hem från skolan, då ska han få ta hand om mig. (Hoppas att han vet att jag vill ha choklad när jag är sjuk. Och halstabletter.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0