Julbak

Ursäkta den dåliga uppdateringen här denna vecka. Har haft mycket annat i tankarna denna vecka.

För att springa undan dessa tankar, åkte jag till Jonas där även Bella höll hus, efter middagen (som var värsta lyxig, med fläskfilé, rotfrukter i ugn, potatisgratäng och bearnaisesås). Det blev lite rödvin och massa snack! Igår åkte jag ner på stan för att möta upp Tanja och Bakfulla Bella, dock blev det inte mkt julshopping alls, utan blev en fika istället :) Sedan for vi till Tanja för att laga lyxmiddag, fläskfilé, potatisklyftor och bearnaisesås. Mums! När de hade fixat sig iordning och började åka mot en inflyttningsfest for jag hem. Jag och Patrik avslutade kvällen med Flickan som lekte med elden, som var sådär som filmversion.

Idag har jag hållit hus hos Hanna hela dagen, vi har bakat massa pepparkakor (egengjord deg!) och lussebullar (petragjord deg!). Det blev massor. Massor i min redan fulla frys från i torsdags då jag bakade lussebullar med Bella, Tanja och Bexx :) Dåligt med bilder från veckan, men idag tog jag med kameran :)
Nu kanske ni undrar vad jag ska äta till middag, en söndag som denna. (visserligen mätt som en gris, men ändå) Vi ska göra potatisklyftor, rotfrukter och fläskfilé. Och BEARNAISESÅS. Så samma mat hela helgen i princip, lussebullar och fläskfilé och bea. Min bea-nerv kanske kan stilla sitt sug i nån vecka nu efter helgens dos.

Kommentarer
Postat av: Vanne

Shit vad sugen jag blev nu på rotfrukter i ugn, potatisklyftor och bea. Måste jag laga nångång i veckan bara för det :) Ser sjukt mysigt ut på bilderna, gillar spec pepparkakorna. Najs med dubbelbak i veckan! haha, "petragjord deg" inom parantes - like it.

2009-11-29 @ 20:50:04
URL: http://vanne.blogg.se/
Postat av: Maja

Vad mysigt med julbak:) Håller med angående Flickan som lekte med elden, tyckte boken var tusen gånger bättre, som det brukar vara när böcker blir film..

2009-12-03 @ 18:27:02
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0