I might have a crush for GBG

Nu är jag hemkommen från Göteborg och Malin. Vilken mysig helg det varit! Efter 3h och en vitlök (?) senare, kom jag fram och det blev en fika först med Malin och lite senare på kvällen After Work med hennes polare! Därefter köptes en mängd godis som skulle förtäras resten av kvällen. Min första upplevelse av spårvagnar i Göteborg var något tragisk men komisk. Jag hade köpt ett 100-kronors buss/spårvagnskort. Man ska visa detta och trycka på en knapp beroende på längd av sträckan. Jag skulle trycka in 2an, för ca 16 krs resa. Men icke sa nicke, förrän en liten busunge på 3 år hann trycka på 10an, knappen längst ned. Mamman "åhh nej, så får du inte göra". Jag tryckte desperat på 2an igen, men utan resultat. Efter detta missöde hade jag endast 18 kr kvar - 82 kr fick ungen skratta för... Dock löste detta sig lite senare. Komiskt eftersom sånahär saker händer bara mig...

Lördagen tillbringades i shoppandets tecken! Blev en ny bikini och ett par nya sandaler för min del. Vi lunchade med Victoria (från vår gamla klass), det var trevligt att träffa henne då vi inte setts sen i somras! Lite senare åkte vi Paddan, en turistbåt som åker runt i Göteborgs centrum och hamn. Malins vän Johanna jobbade så hon fixade det gratis åt oss fattiga studenter. Det var trevligt, kände mig som värsta turisten! Kvällen blev ett par drinkar på ett trevligt ställe i stan (fråga mig inte var, t o m Malin verkade osäker)! 

Hemresan var dock mindre trevlig, 5 h pga bilköer och krångel med bussbyten. Men en väldigt mysig helg, härligt att ses vännen min! Första intrycket av Gbg är väldigt bra :) Här kommer lite bilder:


(Ni lär undra över vad jag gör på en av bilderna. Jag provar skor, var tvungen att smyga av mig strumpbyxorna på ena benet för att se hur sandalen såg ut på riktigt. Det är strumpbyxorna jag håller i - inget annat. FYI blev dessa skor senare inköpta.)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Trevlit du verkar haft det=)

2009-05-24 @ 21:59:34
URL: http://rebeccagl.blogg.se/
Postat av: Mallan

Det var väldigt trevligt att ha dig här :) Hoppas hemresan gick bra trots att det tog lite längre tid än vanligt.

2009-05-24 @ 22:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0