Hemkommen från Bulgarien - men inte som en tomat!

Nu är jag hemkommen från Bulgarien. Åhh, det har varit så skönt att komma iväg lite :) Kändes som att vi behövde det. Vi har haft det mysigt, bara vi två. Det har varit väldigt chill. Bodde på ett litet, mysigt familjeägt hotell i en liten by utanför Sunny Beach. Det var nice! Där hängde vi mest, solade, läste, åt glass, drack öl och chillade :) På kvällarna åkte vi ibland till Nessebar (en liten halvö utanför Sunny Beach med gamla stadsruiner, jättemysigt) eller till Sunny Beach eller stannade i Sveti Vlas. Sunny Beach var inte så mycket att hurra för i min smak dock - tusentals enorma hotellkomplex, massa turister, barer och folk som ville lura turisterna på pengar. Där gick det även folk med stora ormar på sig vilket ger tummen ner. 

En dag åkte vi på en tur till havs. Det var härligt! Solade, glassade och tog ett par dopp i det blå. Det bjöds på lunch och dricka. En bra dag helt enkelt! 

En kväll var det jättestorm. Det var åskväder vid 22 då vi gick hem från en restaurang i byn. Kl 05 vaknar vi av vinden, hör hur det åskar och det blixtar seriöst varannan sekund. Har aldrig varit med om så mkt blixtrande... Det var rätt läskigt faktiskt. Nästa gång vi var inne i Sunny Beach såg vi hur blixten hade slagit ner, usch...

Det blev lite shoppande, var lite billigare fortfarande där. Köpte bland annat en jättesnygg klocka - som jag såklart tappade på cementgolv så att glaset gick sönder idag. Fuck. Typiskt. Hoppas verkligen urmakaren kan fixa det.

Alla som känner mig vet att jag brukar bränna mig mkt. Brukar komma hem som en tomat. Eller kräfta. Aldrig pepparkaka tyvärr. Men inte denna gång blev det ingen kräfta av mig! Det var skönt faktiskt. Funderar om det är den australiensiska solen som satt sina spår, gjort hyn mer tålig? Särskilt brun är jag dock inte, men färg har jag fått och är lite fräknig.

Tyvärr har jag fortfarande inte förstått varför jag inte kan lägga upp bilder här, antingen är det fel på min dator (vilket inte vore första gången) eller hemsidan. Kan nån hjälpa mig?! Så kika in på facebook för bilder!

Nu blir det jobb som gäller - jobbar sex dagar denna vecka, börjar med stängning tre dagar i rad och sen blir det Power Meet-rusch hela helgen, blir ingen lugn start här inte! Tydligen ska det fina vädret fortsätta iaf, skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0